Menu

Menu

Spar tid, penge og besvær - brug digital signatur fra Penneo

Årsregnskabet. Lejekontrakten. Stemmesedlen. Og købsaftalen. De og mange andre dokumenter skal underskrives for at være gældende - og ofte ikke bare af én person, men af flere. Heldigvis behøver det ikke længere foregå pr. fysisk post. Læs også om hvordan Advokatpartnerselskabet Delacour bruger digital signatur.

I Capto’s løsninger er der nu mulighed for at arbejde med digital signatur fra Penneo. Det betyder, at når dine klienter, kunder, medlemmer eller andre interessenter underskriver med NemID, bliver arbejdsprocessen både nemmere, hurtigere og billigere - og frem for alt meget mere sikker.

- Vi har set digital signatur som en helt naturlig del af digitaliseringsprocessen hos vores kunder, og derfor har vi integreret det i vores løsninger. Når vi har valgt at samarbejde med Penneo, skyldes det, at de efter vores vurdering har det stærkeste produkt på markedet, siger Steen Fabricius Dahl, der er CFO hos Capto A/S.

Underskrift under forandring

I dag sætter du din underskrift på et papir som garanti for, at du er, hvem du udgiver dig for at være. Denne proces er dog under forandring, og når du flytter dig fra papir til digital kommunikation, er det slut med pen og blæk. 

Den digitale signatur er altså en elektronisk underskrift, der sikrer, at du er den, du giver dig ud for at være. Din underskrift med digital signatur er lige så bindende som den, du sætter på et stykke papir.

Den digitale verden gør det muligt at signere på nye måder, ligesom den gør det muligt at effektivisere en lang række processer i den efterfølgende behandling af de underskrevne dokumenter.

captobrugervejledning.jpg

Digital signatur i Capto’s løsninger

Med Penneo som en del af din Capto-løsning, kan du opnå 100 % digital sagsbehandling og medlemsstyring. Penneo gør i dag arbejdsdagen lettere og mere effektiv hos flere advokatkontorer og medlemsorganisationer. En af dem er DELACOUR Advokatpartnerselskab med kontorer i København og Aarhus.

- Vi har arbejdet med Penneo som en integreret del af vores Capto-løsning gennem et års tid. Vi startede i vores inkassoafdeling, men i dag er det bredt ud til hele organisationen, fortæller Hanne Holmberg Fjord, der er it-supporter hos DELACOUR i Aarhus.

Ifølge Hanne Holmberg Fjord er arbejdet med digital signatur en helt naturlig del af kollegaernes arbejdsproces, og det anvendes i dag af alle faggrupper i advokatvirksomheden.

- Hos os har Penneo først og fremmest sparet tid, da opgaven med at få underskriften i hus nu håndteres af én person. Dokumenterne skal ikke længere printes, pakkes og frankeres - og der er tilmed penge at spare, da Penneo er langt billigere end almindelig porto, forklarer Hanne Holmberg Fjord.

Capto og Penneo var begge tilstede hos DELACOUR, da arbejdet med digital signatur skulle implementeres og udbredes i organisationen.

- Det gjorde en stor forskel i implementeringsfasen, hvor vi havde en seance, der passede lige præcis til vores behov, forklarer Hanne Holmberg Fjord og understreger, at samarbejdet med både Capto og Penneo i øvrigt fungerer upåklageligt.

Nem overgang

Med Penneo i din Capto-løsning får virksomheden en løsning, der er brugervenlig og meget intuitiv. Sådan opfattes Penneo også hos DELACOUR.

- Penneos let anvendelige brugergrænseflade er en af grundene til, at vores medarbejdere uden videre kunne oprettes i deres løsning. Der var ingen tung opstart, der ellers let kan bremse eller helt forhindre initiativer som dette, siger Anja Stensdal, der er advokatsekretær i DELACOUR inkasso.
 
- Vi anvender Penneo til en række af vores dokumenter, men primært skylderklæringer i inkassosager og afleveringserklæringer i sager om tilbagetagelse af finansierede biler. På afleveringserklæringer har vi stor gavn af den digitale ekspedition, da administration og håndtering er reduceret væsentligt samtidig med at kundeoplevelsen er forbedret markant. Den 100% digitale sagsgang tillader let arkivering og sparer os for unødig print og scan, fortæller Anja Stensdal.

Sikkerhed i fokus

Når der sendes digitalt udgør sikkerhed et vigtigt element. Er Penneo en sikker løsning, og hvad sker der med data? Alle forbindelser til og fra Penneo foregår krypteret, og der er implementeret en lang række sikkerhedskontroller, som sikrer, at eventuelle uregelmæssigheder bliver opdaget. 

Det er din garanti for, at de data du sender og modtager fra Penneo i din Capto-løsning udveksles sikkert. Alle dokumenter, som sendes til Penneo, opbevares ligeledes krypteret, data opbevares inden for EU, og Penneo opfylder alle regler for håndtering af personfølsomme data.

Så enkelt er det

Når du integrerer Penneo i din Capto-løsning, er du i gang med blot nogle få klik.

capto_penneo.png

 

Du sender de dokumenter, der skal underskrives.
Modtageren underskriver med sin NemID
Du får de signerede dokumenter retur

  • Du kan sende til flere modtagere ad gangen
  • Du kan arbejde med Penneo over alt - du skal blot have internetforbindelse
  • Du kan oprette automatiske påmindelser
  • Du kan få dit eget design på Penneo og derigennem opnå genkendelighed
  • Du kan få CPR-validering, så du kan legitimere dine kunder iht. til hvidvaskningsloven

Vil du vide mere?
Kontakt Capto på 4020 1010